Jakie są zalety email marketingu i czy nadal warto go stosować?

Jakie są zalety email marketingu i czy nadal warto go stosować?

E-mail marketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w internecie. Pozwala na dokładne dotarcie ze swoim przekazem reklamowym do konkretnej grupy odbiorców. Dlatego ta forma reklamy wciąż nie traci na popularności. A e-mail marketing ma dużo więcej zalet.

Realizacja email marketingu potrafi być prosta

Przede wszystkim realizacja mailingu jest niezwykle prosta i szybka. Zwłaszcza jeśli korzysta się z dedykowanych do tego celu narzędzi. Dzięki nimi można bardzo szybko dodać nową grupę odbiorców oraz stworzyć kreację mailingową. Zwłaszcza jeśli chodzi o kreację maila tego typu narzędzia są niezwykle pomocne. Posiadają bowiem wiele szablonów, z których można skorzystać i tym samym szybko stworzyć maila reklamowego.

Szeroki wybór narzędzi do email marketingu

Jeśli chodzi o oprogramowanie do wysyłki mailingu to mamy tu bardzo szeroki wybór. Wystarczy wymienić kilka narzędzi. Są to m.in Sendy, MailWizz, FreshMail, GetResponse, AWeber czy MailChimp. Każde z tych narzędzi ma swoje zalety i wady. W przypadku Sendy narzędzie należy samodzielnie zainstalować na własnym serwerze. Z polskej platformy FreshMail czy MailChimp można korzystać online. Jednak w przypadku Sendy opłatę ponosimy tylko raz przy jego zakupie, w przypadku FreshMail należy wykupić miesięczny abonament.

Analiza skuteczności mailingów to podstawa

Takie narzędzia posiadają także wiele funkcji analitycznych. To kolejna zaleta e-mail marketingu. Pozwalają one na uzyskanie tak podstawowych informacji jak to do ilu adresatów e-mail dotarł, którzy z nich go otworzyli i przeczytali, a także którzy adresaci kliknęli w zamieszczony w mailu link. To niezwykle ważne dane analityczne niezbędne przy realizacji każdej kampanii marketingowej. Dzięki tym danym ocenić możemy skuteczność kampanii e-mail marketingowej.

Analityka to nie tylko liczba kliknięć

Co więcej, tego typu narzędzia pozwalają nam także na dalsze śledzenie użytkownika. Można bowiem dokładnie sprawdzić co użytkownik zrobił na stronie internetowej po wejściu na nią właśnie z linku zamieszczonego w mailu. To dane, które dają nam nie tylko ogromną wiedzę dotyczącą skuteczności wysyłki, ale dają nam także wiedzę dotyczącą naszej strony internetowej. Być może dzięki nim uda się wychwycić błędny na samej witrynie, np. w aspekcie nawigacji.

Segmentacja bazy odbiorców wiadomości email

Nie można także zapomnieć o możliwości bardzo szczegółowego targetowania wysyłki mailingowej. W tym zakresie możliwości są ogromne. Można dzielić grupę odbiorców ze względu na miejsce zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania i wiele więcej. Wszystko zależy od tego jakie dane posiadamy o naszych odbiorcach. Jak takie dane zdobyć? Tworząc na stronie internetowej formularz zapisu do listy mailingowej możemy dodać kilka pytań dotyczących naszych użytkowników.

Testuj, analizuj, wyciągaj wnioski, ponownie testuj…

Ogromną zaletą jaką niesie ze sobą email marketing jest także możliwość testowania. W jaki sposób można takie testy wykonywać? Jednym z takich testów jest test A/B. Test ten polega na przygotowaniu dwóch kreacji reklamowych. Następnie jedną wysyła się do jednej grupy odbiorców, drugą do drugiej grupy odbiorców. Po wysyłce analizuje się, która z kreacji uzyskała wyższą konwersję. Po otrzymaniu takich danych to całej reszty grupy odbiorców wysyła się tę kreację, która w teście okazała się skuteczniejsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *