Tajniki budowania bazy adresów emailowych

Tajniki budowania bazy adresów emailowych

Email marketing jest techniką reklamowania swoich produktów, który siłą rzeczy zyskał renomę najczęściej określaną mianem dyskusyjnej. Absolutnie nie można tego określić mianem spamu, więc wszelkie oskarżenia są tak naprawdę wyssane z palca i jeśli ktoś z takiego powodu rezygnuje ze spróbowania takiej reklamy, to robi po prostu niedobrze i zmniejsza tym samym konkurencję na rynku innym podmiotom.

Od czego zacząć?

Nawet osoby decydujące się na taki marketing często nie wiedzą jednak, od czego właściwie mają zacząć. Rozumieją, że emaili nie można zacząć wysyłać do kompletnie losowych ludzi wbrew ich woli, bo to ani nie jest legalne, ani skuteczne – może pomóc jedynie w utrwaleniu wizerunku marki jako firmy rozsyłającej zwykłym ludziom spam, więc skutek będzie totalnie odwrotny od zamierzonego. Zebranie dużej bazy adresów mailowych nie jest jednak zadaniem zbyt prostym, więc warto zastanowić się i przemyśleć, co najlepiej zrobić, aby rozbudować ją możliwie najbardziej.

Jak pozyskiwać adresy email?

Podstawowym sposobem jest oczywiście odpowiednie podkreślenie możliwości zapisu na stronie internetowej naszej marki. To jest wbrew pozorom dosyć skomplikowane – należy to zrobić tak, by klientowi nie wydało się to nachalne, ale za to w jakiś sposób go zachęciło. Klasycznym i najlepszym sposobem na to jest umieszczenie tej możliwości gdzieś w nagłówku z podkreśleniem nie tyle całej masy ofert, jaką mamy jako firma do zaoferowania, lecz podkreśleniem elitarności wynikającej z bycia częścią zamkniętego grona otrzymującego od firmy różnego rodzaju informacje handlowe.

A może konkurs w mediach społecznościowych?

Jest też jedna, nieco bardziej sprytniejsza metoda. Polega na ogłoszeniu konkursu z atrakcyjną nagrodą, najlepiej na stronie firmy na Facebooku, ewentualnie na Instagramie. Klient zainteresowany nagrodą ma zrobić najczęściej dwie rzeczy – upewnić się, że obserwuje nasze profile społecznościowe, a także zapisać się do newslettera, czyli formy email marketingu.

FreshMail, GetResponse, czy może MailWizz?

Po zebraniu bazy adresów o sensownej wielkości, nie pozostaje już nic innego jak wykupić usługę typu FreshMail lub GetResponse i rozpocząć promowanie swojego produktu skutecznie i na szeroką skalę. Wymienione usługi są proste w obsłudze i nie wymagają żadnej wiedzy technicznej. Jeśli jednak wolisz nieco bardziej zaawansowane rozwiązania to polecam aplikację MailWizz instalowaną na własnym serwerze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *